پوتین، غرب را بابت تنش ها از زمان جنگ سرد نکوهش کرد

به گزارش وبلاگ حسابی، رئیس جمهوری روسیه با سرزنش کردن غرب بابت تشدید تنش ها در اروپا گفت که آنها نتیجه نو سرد را به اشتباه ارزیابی نموده اند.

پوتین، غرب را بابت تنش ها از زمان جنگ سرد نکوهش کرد

به گزارش وبلاگ حسابی، به نقل از خبرگزاری رویترز، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در جمع مقام های نظامی کشورش گفت، مسکو به هرگونه خصومت ورزی غرب پاسخ مناسب خواهد داد و ارتش خود را بیشتر توسعه می دهد. او گفت: چرا آنها ناتو را توسعه می دهند و از پیمان های دفاع موشکی صرف نظر می نمایند؟ آنها مقصر اتفاقات کنونی و مقصر افزایش تنش ها در اروپا هستند.

او اضافه نمود: قضاوت واشنگتن در پی آنچه پیروزی خودش در جنگ سرد قلمداد کرد، در هاله ای از سرخوشی فرو رفت که نهایتا به گزینه های سیاستگذاری ضعیف ختم شد.

ولادیمیر پوتین ابراز امیدواری کرد که مذاکرات سازنده ای با واشنگتن و بروکسل درباره درخواست های روسیه برای تضمین های امنیتی برگزار گردد، خصوصا اینکه به نظر می رسد غرب آماده کار روی این مساله باشد.

رئیس جمهوری روسیه اضافه نمود: درگیری های مسلحانه و کشت و کشتار قطعا چیزی نیست که ما انتخاب کنیم، ما چنین سناریویی نمی خواهیم.

در همین حال اوایل روز سه شنبه، یک دیپلمات ارشد روس گفت تماس هایی میان مسکو و واشنگتن بر سر مساله تضمین های امنیتی که روسیه خواهان آنهاست، شروع شده و این احتمال وجود دارد که طرفین به تفاهم برسند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "پوتین، غرب را بابت تنش ها از زمان جنگ سرد نکوهش کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین، غرب را بابت تنش ها از زمان جنگ سرد نکوهش کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید