مبارزات گاد آو وار رگناروک در مقایسه با بازی قبل چه پیشرفتی نموده است؟

به گزارش وبلاگ حسابی، میر شِث (Mihir Sheth) و دنی یِه (Denny Yeh)، طراحان ارشد مبارزات بازی، بیش از 17 سال تجربه سری گاد آو وار را بین خود تقسیم نموده اند و هر دو نقش مهمی در موفقیت بازی قبلی داشته اند. راستا فعلی این مجموعه از یک شعار قدیمی استودیو الهام گرفته شده است: با غذای خود بازی کنید.

مبارزات گاد آو وار رگناروک در مقایسه با بازی قبل چه پیشرفتی نموده است؟

میر شِث بیان می نماید: فلسفه و ایده ای درون استودیو وجود دارد که ما آن را از مدت ها قبل داشته ایم که به این توضیح است؛ کریتوس با غذایش بازی می نماید. ما سعی کردیم سیستمی را خلق کنیم که دوست داشته باشید با آن درگیر شوید و سرگرم نماینده و بازیگوش باشد و مسیرها و حالت های مختلفی داشته باشد. وقتی به مبارزات بازی قبل نگاه کردیم، این گونه بود که با خود گفتیم می توانیم این را فراتر ببریم. می توانیم ترفندها و راه های نوی برای بازی و درگیر شدن با دشمنان و استراتژی های بازی پیدا کنیم. این بیش از هرچیز دیگری همانند یک اصل راهنما برای ما بوده است.

به مدت هفت دقیقه، کریتوس و آتریوس را از میان محوطه ای محصور که پر از سبوهای انفجاری، زمین های مرتفع، سکوهای چوبی و مارمولک های دوپایی به نام گریم است، دنبال می کنم. هر دو همزمان حرکت می نمایند. کریتوس جانوری را به دیوار سنگی تکیه می چسباند و بعد با نیروی خود از که از خدایان یونان گرفته، جمجمه آن موجود را در هم می کوبد. در این میان، آتریوس هم با تیرهای خاص خود دشمن را مورد هدف قرار می دهد و آن ها را گیج می نماید. هنگامی که گریم نفرین شده سعی می نماید کریتوس را غافلگیر کند و از دهانش صفرای سمی خود را پرتاب می نماید، کریتوس از حمله او جاخالی می دهد و سپس ماهرانه با سپر خود حمله دوم را منحرف می نماید. او سپس سپر خود را به سوی کوزه ای پرتاب می نماید و باعث می گردد که اطراف آتش بگیرد. آتریوس هم نشان می دهد که به مقدار پدرش نیرومند است و با کمان خود به سمت گریم های بی خبر می چرخد در حالی که همواره برای تیراندازی تغییر موقعیت می دهد. این دو نفر متوجه می شوند که چند نفر از این گریم ها روی سکویی بالای سر آن ها ایستاده اند و در یک حرکت سیال، کریتوس با سلاح معروف خود یعنی تیغه های آشوب خودش را به صخره می رساند و از سازه بالا می رود و سپس دیگر موجودات را هم از بین می برد.

این هجوم آدرنالین با تطبیق پذیری سلاح ها و تجهیزات متنوع کریتوس گره خورده است. هر دو سلاح آشنای او در بازی قبلی یعنی تبر جنگی و تیغه های آشوب قابلیت مانور و قدرت کریتوس را افزایش می دهند اما یک تغییر کوچک در دکمه مثلث همه چیز را تغییر می دهد. شِث درباره این موضوع می گوید: در بازی قبلی، وقتی شما دکمه مثلث را فشار می دادید، تبر خود را فرامی خواندید اما اگر در آن لحظه تبر را در اختیار داشتید، هیچ اتفاق خاصی نمی افتاد. ما به این موضوع نگاه کردیم و از خود پرسیدیم، چه می شد اگر می توانستیم کاری کمی متفاوت با آن دکمه انجام دهیم - مجموعه ای کاملاً نو از حرکات تازه.

حمله هایی که با مثلث انجام می شوند، با نام حرکات ویژه (امضای) سلاح نام گذاری شده اند. بسته به آنکه تبر لوایتن یا تیغه های آشوب را در دست داشته باشید، کریتوس می تواند فولاد تیز سلاح خود را با یخ یا آتش ترکیب کند. این حرکات اساسی که Frost Awaken و Whiplash نامیده می شوند، با منجمد کردن یا سوزاندن دشمنان آسیب بیشتری به آن ها وارد می نمایند.

سپرهای کریتوس هم در بازی بازسازی شده و طراحی بهتری و تکامل یافته تری پیدا است. دنی یِه (یکی از طراحان ارشد مبارزات بازی) من را با مزایا و معایب سپرهای نوی به نام های Dauntless و Stonewall آشنا کرد و آن ها را به من نشان داد و گاهی به من یادآوری می کرد که تیم می خواهد بازیکنان بازی خود را با نیازهای فوری شان در هنگام گیم پلی هماهنگ نمایند. سپر Dauntless اساساً با موضوع حرکت ها و تکان های ناگهانی است. با دفع (parry) ضربه در آخرین لحظه، سپر کریتوس به رنگ قرمز ترسناکی می درخشد و به بازیکن نشان می دهد که می تواند ضربه ای ویرانگر را ایجاد کند که دشمنان را پرت و بیهوش می نماید. از طرف دیگر، کارکرد سپر Stonewall کاملاً فرق دارد. این برای افرادی که مبارزات سنگین تر و کندتر را ترجیح می دهند، مناسب است و برای دفاع ضربات دشمنان و جان سالم به در بردن از سیل حملات آن ها بسیار کاربرد دارد. هر چه ضربه بیشتری به سپر Stonewall وارد گردد، انرژی جنبشی بیشتری جذب می نماید و هنگامی که کاملاً شارژ شد، بازیکنان می توانند سپر را به زمین بکوبند و پالسی به پهنای صفحه منتشر نمایند و دشمنانی که در آن نزدیکی قرار دارند، به زمین بکوبد.

با این حال، این ویژگی های حفاظتی، بهای مخصوص خودشان را هم دارد. برای مثال، سپر Stonewall در حال وارد کردن آسیبی که به وسیله حرکت خاص خود انجام می دهد، به طور فزاینده ای ناپایدار می گردد و کریتوس را به سمت دفاع های ضعیف تر راهنمایی می نماید. دنی یِه می گوید که کریتوس به سپرهای قدرتمند دیگری دسترسی خواهد داشت اما به بازیکنان هشدار می دهد که بیش از آنچه می توانند بجوند، گاز نگیرند. او در واقع در اینجا با کنایه ای از همان شعار و الگوی قدیمی استودیو این حرف را می زند و در ادامه می گوید: شاید گاهی لازم باشد که با تمام غذایتان بازی نکنید زیرا غذایی وجود خواهد داشت که می تواند به راحتی شما را ببلعد و آسیب پذیر کند.

هر دو طراحی تأیید می نمایند که سطح تهاجمی و مرگباری دشمنان در سطوح دشواری سخت تر، بیشتر خواهد بود اما به هر حال فارغ اینکه در تنظیمات چه سطحی را انتخاب نموده باشید، بازیکنان باید هوشمندی خود را در مقابله با دشمنان حفظ نمایند. آن ها به این نکته اشاره می نمایند که هواداران بخش Realm Tears در بازی قبلی از عرضه بعضی از مأموریت ها و بخش های فرعی قدرتمند راگناروک، احساس خوشایندی خواهند داشت. هنوز این سخنی درباره اینکه آیا سلاح های اصلی دیگری برای کریتوس در این بازی وجود خواهد داشت، اعلام نشده است اما تریلر بازی در سال گذشته یک احضار خاص گوزن برای آتریوس برای سوار شدن رونمایی کرد، بنابراین، امیدواریم به زودی توانایی های نو دیگری را هم ببینیم

بازی گاد آو وار رگناروک قرار است در تاریخ 18 آبان (9 نوامبر) برای کنسول های پلی استیشن 5 و پلی استیشن 4 عرضه گردد.

منبع: Game Informer

منبع: دیجیکالا مگ

به "مبارزات گاد آو وار رگناروک در مقایسه با بازی قبل چه پیشرفتی نموده است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مبارزات گاد آو وار رگناروک در مقایسه با بازی قبل چه پیشرفتی نموده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید