طراحی محصول، شروع تجربه مصرف کنندگان

به گزارش وبلاگ حسابی، لوازم خانگی از مبلمان تا اشیا هنری و تزئینی، از اجزاء ضروری طراحی دکوراسیون داخلی هستند. گرچه لوازم پر زرق و برق زمانی کاملاً محبوب و متداول بوده اند اما امروزه مصرف نمایندگان نسبت به محصولات ظریف که فضای کمتری را اشغال می­نمایند و فضای داخلی را موزون و دلنشین می نمایند، علاقه بسیار بیشتری نشان می دهند.

طراحی محصول، شروع تجربه مصرف کنندگان

ال جی در سال 2018 میلادی برای پاسخگویی به تقاضای روز افزون لوازم خانگی که می­تواند به خوبی با سبک های مختلف دکوراسیون خانه سازگار گردد، با عرضه سری محصولات LG Objet مفهوم تازهی را معرفی کرد. محصولات LG Objet، ترکیب فوق العاده ای از لوازم خانگی و مبلمان منزل هستند که راحتی و سبک مدرن را ارائه ­می­ دهند.

در اکتبر سال 2020 میلادی، ال جی با رونمایی از مجموعه فوق­العاده شیک و زیبای LG Objet طراحی محصولاتش را به سطح بالایی ارتقا داد. محصولات LG Objet Collection خلق شدند تا به ایجاد هارمونی در تمام فضاهای زندگی یاری نمایند و از آخرین تکنولوژی های روز برای آسان تر کردن زندگی روزمره کاربران از راه های گوناگون حداکثر استفاده را ببرند. این محصولات همراه با طراحی شیک و زیبا به آسانی با سلیقه شخصی افراد در دکوراسیون به هر شکلی که باشد و هر قدر متغیر باشد، سازگار می­باشد. این مجموعه با ارائه ترکیب های متنوعی از رنگ­ها، امکانات شخصی سازی متعددی را فراهم می نماید.

در نمایشگاه IFA 2022، ال جی بار دیگر با تازهترین محصول LG Objet Collection خودنمایی کرد. یخچال فریزر منحصر­به­فرد و نوآورانه MoodUP با پنل های درب LED با قابلیت تغییر رنگ که به آسانی با اپلیکیشن LG ThinQ قابل کنترل هستند، می تواند فضای آشپزخانه را ارتقاء داده و حال و هوای فعلی کاربر را بازتاب دهد و یا حتی به دلپذیر کردن روز او یاری کند. این یخچال برای کسانی که از تنوع و تغییر در محیط زندگی شان لذت می برند مناسب است. MoodUP، همان چیزیست که می تواند حال و هوا و خلق خوی کاربر را تغییر دهد و برای کسانی که می خواهند دکور آشپزخانه خود را تغییر دهند MoodUP به آسانی با تغییر رنگ ها به وسیله اپلیکیشن LG ThinQ با دکور تازه هماهنگ می گردد.

یخچال MoodUP با اولویت بندی و توسعه تجربه کاربران، بعلاوه می تواند رنگ هایش را در زمان پخش موسیقی به وسیله بلندگوی بلوتوثی داخلی اش تغییر دهد. این نیز نمونه دیگری از نوآوری ال جی درکنار در خصوص لوازم خانگی برای یافتن راه های مبتکرانه برای موزون کردن فضای زندگی و سبک زندگی است.

یخچال MoodUP نمونه کاملی از نحوه توسعه محصولات ال جی با مطالعه سبک زندگی مشتریان و بازتاب خواسته های آن ها است. بر همین اساس طراحان محصولات ال جی از مراحل بسیار ابتدایی نقش فعالی در فرآیند توسعه محصول دارند.

چانگ ووک جون معاون مدیرعامل و رئیس آزمایشگاه طراحی لوازم خانگی ال­جی گفته است: این الهامات ممکن است به طور اتفاقی در تجربیات زندگی روزمره روی دهند. به عنوان یک روایت شخصی، چند سال پیش، در خانه به صورت تصادفی ایده ای برای یک محصول تازه به ذهنم رسید. من متوجه شدم که همسرم لباس های من و دخترم را برای شستشو جدا می نماید و هر کدام را جداگانه در ماشین لباسشویی می اندازد، مشاهده ای که به تیم ما برای فراوری LG TWINWash یاری کرد. این محصول به کاربران اجازه می دهد که حجم های کمتر لباس را در قسمت جمع و جور SideKick در قسمت پایین ماشین لباشسویی و حجم بیشتری را در قسمت بالا برای شستشو قرار دهند. همواره هنگامی که مشتریان از محصولات ما به همان روشی که ما برای مصرف آن در نظر داشتیم استفاده می نمایند و از آن رضایت دارند حس بسیار لذت بخشی به ما می دهد.

علاوه بر این، طراحی خوب لوازم خانگی نه تنها به عملکرد و ظاهر خود محصول، بلکه نحوه ارتباط آن محصول و هماهنگی با فضایی که قرار است در آن قرار گیرد نیز بستگی دارد. به علاوه، محصول باید با هر فضایی سازگار بوده و بتواند تا بیشترین حد ممکن طیف وسیعی از سلایق مختلف را در برگیرد.

برای دستیابی به این هدف، طراحان باید در نظر بگیرند که محصول چگونه به مصرف نمایندگان امکان می دهد که بدون این که مجبور به صرف نظر کردن از خواسته هایشان باشند، فضا را طبق سلیقه و احتیاج خود تنظیم نمایند. به همین علت است که طراحان محصولات ال جی برای یافتن راهکار های یکپارچه که تجربه یکایک کاربران را ارتقاء دهد، بر روی ایجاد تعادل بین راحتی، سفارشی سازی، ظاهر و عملکرد تمرکز می نمایند.

منبع: فوت و فن

به "طراحی محصول، شروع تجربه مصرف کنندگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی محصول، شروع تجربه مصرف کنندگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید