شاسی بلند کانتری من مینی هم با قوای الکتریکی و هم با موتور بنزینی

به گزارش وبلاگ حسابی، مینی با عرضه سه مدل تازه در دو سال آینده ترکیب محصولاتش را متحول خواهد نمود. خودروساز انگلیسی که تحت مالکیت ب ام و فعالیت می نماید، میخواهد همه محصولاتش را تا سال 2030 الکتریکی کند.

شاسی بلند کانتری من مینی هم با قوای الکتریکی و هم با موتور بنزینی

مینی هفته گذشته این سه مدل را به صورت استتارشده به وبلاگ حسابی نمایش داد. اولین مدلی که قرار است به بازار عرضه گردد، نسل تازه شاسی بلند کانتری من است که زمستان آینده به بازار خواهد آمد. کانتری من تازه نسبت به نسل کنونی بزرگ تر است تا بتواند با شاسی بلندهای بنز و آئودی رقابت کند. ماشین از نظر فنی با ب ام و X1 مشترک است و فعلا هم با قوای الکتریکی و هم با موتور بنزینی ساخته می گردد.

نسل تازه کانتری من از مدل کنونی بزرگ تر است

پس از کانتری من، نسل تازه هچ بک مشهور مینی با نام کوپر به بازار عرضه می گردد. فرم ماشین تغییر چندانی نکرده، اما جادارتر خواهد بود. مدل الکتریکی کوپر تازه باتری بهتری دارد و با هر بار شارژ تا 386 کیلومتر حرکت می نماید. این ماشین برای مدتی با موتور بنزینی هم ساخته می گردد.

مینی کوپر الکتریکی در سال 2024 به بازار خواهد آمد

پس از کوپر، مینی در سال 2025 یک شاسی بلند کوچک به بازار عرضه خواهد نمود که نامش ایس من (Aceman) است و تنها با موتور الکتریکی ساخته خواهد شد. ظاهر ماشین با الهام از کانسپتی با همین نام طراحی شده و مینی پیش بینی می نماید پرفروش ترین مدلش گردد. قرار است ایس من در چین فراوری گردد و مینی امیدوار است بتواند با آن مشتریان زیادی در چین پیدا کند.

مینی ایس من براساس کانسپتی با همین نام ساخته می گردد

مینی می خواهد تا سال 2025 سهم ماشین های الکتریکی از کل فروش کارخانه به 50 درصد افزایش یابد. در حال حاضر سهم تنها مدل الکتریکی مینی 15 درصد کل فروش است. کارخانه انگلیسی مدل های تقویت شده ای از این سه مدل را هم در دست فراوری دارد. استفانی ورست،که یک سال است به مدیریت کارخانه منصوب شده، می گوید مینی قصد ندارد سود خود را با افزایش فراوری بیشتر کند و تمرکزش بر فروش ماشین با قیمت بالاتر است. خانم ورست می گوید هدف کارخانه رسیدن به حجم فراوریی مشابه با پورشه و لندروور است.

منبع: فوت و فن / bbc.com

به "شاسی بلند کانتری من مینی هم با قوای الکتریکی و هم با موتور بنزینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاسی بلند کانتری من مینی هم با قوای الکتریکی و هم با موتور بنزینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید