روسای جمهور آمریکا و چین نشست مجازی برگزار می نمایند

به گزارش وبلاگ حسابی، یک مقام ارشد دولت آمریکا گفت، ایالات متحده و چین برای برگزاری یک نشست مجازی بین روسای جمهور دو کشور پیش از خاتمه امسال میلادی به توافق رسیده اند.

روسای جمهور آمریکا و چین نشست مجازی برگزار می نمایند

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ حسابی به نقل از رویترز، یک مقام ارشد دولت آمریکا روز چهارشنبه گفت: ایالات متحده و چین به طور کلی به توافق رسیده اند تا روسای جمهور دو کشور پیش از سرانجام سال 2021 یک نشست مجازی داشته باشند، آن هم پس از مذاکرات مقام های عالی رتبه با هدف ارتقای سطح روابط واشنگتن و پکن.

بر اساس این گزارش، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا به تازگی با یانگ جیه چی دیپلمات ارشد چینی در یک هتل در شهر زوریخ سوئیس پشت درهای بسته ملاقات و گفت وگو نموده اند.

روابط آمریکا و چین طی سال های اخیر بر سر مسائل مختلف از جمله اقتصاد و تجارت، تحولات هند-اقیانوسیه، شبه جزیره کره به شدت متشنج بوده است.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز 9 سپتامبر با شی جین پینگ رئیس جمهور چین تماس تلفنی داشته است.

کاخ سفید اعلام نموده است که سالیوان در این ملاقات نگرانی های واشنگتن درباره اقدامات چین در دریای جنوبی چین و همین طور حقوق بشر و موضع پکن در قبال هنگ کنگ، سین کیانگ و تایوان را مطرح نموده است.

به گفته مقام های واشنگتن و پکن، این مذاکرات که 6 ساعت به طول انجامید، کاملا صادقانه و صریح و شفاف بوده است.

یک مقام آمریکایی در این باره گفت: دو طرف در این مذاکرات به توافق رسیده اند تا روسای جمهور دو طرف یک نشست مجازی داشته باشند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "روسای جمهور آمریکا و چین نشست مجازی برگزار می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسای جمهور آمریکا و چین نشست مجازی برگزار می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید