رمز و راز موفقیت نکونام در اولین تجربه آسیایی

به گزارش وبلاگ حسابی، یک روز پس از پیروزی فولاد برابر العین امارات، نکونام از بازیکنانش خواسته این پیروزی را فراموش نمایند.

رمز و راز موفقیت نکونام در اولین تجربه آسیایی

به گزارش ، سال گذشته به جواد نکونام مربی جوان و آینده دار می گفتند، حالا، اما می توان به او گفت یک مربی پیروز و نامی.

فرایند حرکتی این مربی در طول سال های گذشته، رو به بالا بوده. در خونه به خونه نتایج خوبی به دست آورد. پیروز شد نساجی مازندران را بعد از 24 سال به لیگ برتر ببرد. در فولاد و در اولین سال حضورش با وجود تمام کمبود ها و مسائل، توانست سهمیه حضور در رقابت های لیگ قهرمانان را کسب کند.

فولاد در فصل جاری رقابت های لیگ برتر هم جزو مدعیان است و معمولا برای رقبا دردسر زیادی درست می نماید. نزدیکان نکونام از سخت گیری های عجیب این مربی حرف می زنند. از اینکه گاهی برای ساده ترین بازی، چه محبت آمیز و چه رسمی، ساعت های متمادی کار می نماید. فرگوسن در کتاب خود به نام رهبری، دقیقا به همین نکته اشاره می نماید. اینکه آسان دریافت تیم ها، گاهی به فاجعه بزرگی منتهی می گردد، طوری که می تواند در حساس ترین برهه قهرمانی یا پیروزیت را از یک تیم بگیرد.

نکونام که در مکتب کی روش درس خوانده و سال ها در بالاترین سطح فوتبال اسپانیا و در میان ستارگان بی نظیری، چون رونالدو، مسی، اینیستا، ژاوی، بنزما، گوتی، رونالدینیو و... بازی نموده، بی اندازه از این مسئله مهم آگاه است. حالا تصور کنید وقتی او بازی های محبت آمیز را جدی می گیرد، چه نقشه هایی برای ملاقاتهایی، چون ملاقات با العین کشید؟

خبر های رسیده از اردوی فولاد حکایت از کار شبانه روزی نکونام داشت و دارد. او پیش از بازی العین همراه با دستیارانش معمولا تا بامداد روز بعد بیدار بودند و در زمان صرف صبحانه هم به عنوان اولین نفر در رستوران حاضر می شدند. همین حالا هم که فولاد به مرحله گروهی رقابت ها رسیده، برنامه همین است.

نکونام صبح امروز به بازیکنانش اعلام نمود برد مقابل العین را باید به فراموشی بسپارند، چون چالش بسیار بزرگتری در انتظار آنهاست. با این طرز تفکر و با آن کار مداوم، بیهود نبود که فولاد پیروز شد حریف قدرتمند اماراتی خود را در هم بشکند. برد شیرین فولاد برای هواداران فوتبال به نوعی تداعی انتقام از العین را داشت. از آنجا که نکونام استقلالی است و همیشه گزینه نیمکت این باشگاه بوده، مثل هر هوادار دیگری از شکست 6 بر یک آبی ها مقابل حریف اماراتی شوکه شده بود.

از شب گذشته حالا در فضای مجازی هواداران می گویند نکونام انتقام استقلال را از العین گرفت، هر چند با دو گل کمتر، ولی با توجه به هزینه های حریف، از نظر خیلی ها این برد دست کمی از انتقام ندارد. البته نکونام و تیمش واکنشی به این موضوع نشان نداده اند چراکه به هر حال نمی خواهند در باد برد مقابل العین بخوابند.

منبع:خبرآنلاین

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "رمز و راز موفقیت نکونام در اولین تجربه آسیایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رمز و راز موفقیت نکونام در اولین تجربه آسیایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید