رئیس جمهور: ایران با همه کشور ها بنای همکاری دارد، زیر بار زور نمی رویم

به گزارش وبلاگ حسابی، رئیس جمهور هنگام دریافت استوارنامه سفیر تازه انگلیس تاکید نمود: جمهوری اسلامی ایران با همه کشور ها بنای همکاری و تعامل دارد، اما این همکاری باید براساس احترام متقابل و در نظرگرفتن منافع ملت ها باشد و جریان سلطه گر و نظام سلطه بر این روابط سایه نیندازد.

رئیس جمهور: ایران با همه کشور ها بنای همکاری دارد، زیر بار زور نمی رویم

به گزارش گروه فرهنگی وبلاگ حسابی، سید ابراهیم رئیسی، روز یکشنبه هنگام دریافت استوارنامه سفیر تازه انگلیس در تهران، استقلال و آزادی را شعار اصلی مردم ایران خواند و تاکید نمود: کشور ما حقیقتا مستقل است و استقلال ما ادعایی نیست. شما با توجه به آشنایی خوبی که به زبان فارسی دارید، باید مفهوم واقعی این کلمات در ایران را برای دولتمردان خود تبیین کنید.

وی تاکید نمود: روح استقلال و آزادی خواهی در وجود ملت ایران است و هروقت احساس نمایند که کشور های دیگر زورگویی می نماید، زیر بار زور نمی فرایند و عکس العمل نشان می دهند.

رئیس جمهور با بیان اینکه برترین روش برای کارکردن و همکاری با ایران رعایت اصل احترام متقابل است، توضیح داد: جمهوری اسلامی هیچ حرف نادرست و برخلاف حق را نمی پذیرد و اروپا و غرب بر اساس تجربیات خود باید به ایران به اسم یک کشور مستقل نگاه نمایند.

رئیسی با اشاره به اینکه امروز حقوق بشر به یک حربه سیاسی برای ضربه زدن به کشور ها تبدیل شده است گفت: ما خود را موظف می دانیم به حقوق انسان براساس باور ها و اعتقادات دینی احترام بگذاریم و شما می دانید خیلی از مدعیان حقوق بشر، چه رفتاری با ملت خود دارند.

رئیس جمهور خطاب به سفیر تازه انگلیس در تهران، گفت: حقایقی را که در ایران مشاهده می کنید به درستی و واقعی به کشور خود منعکس و منتقل کنید.

سایمون شرکلیف سفیر تازه انگلیس در تهران هم ضمن تقدیم استوارنامه خود به رئیس جمهور، با بیان اینکه برای دومین بار و بعد از 20 سال در ماموریتی تازه به اسم سفیر به تهران سفر نموده است، گفت: تجربه و شناخت خوبی از ایران دارم و هدف اصلی من کوشش برای بهبود روابط دو کشور با نگاهی مثبت و سازنده است.

شرکلیف با اشاره به تاریخ روابط انگلیس و ایران ابراز امیدواری کرد که دوره تازهی از روابط بین دو کشور ایجاد گردد و برای تحقق این هدف نقش خود را به خوبی ایفا نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "رئیس جمهور: ایران با همه کشور ها بنای همکاری دارد، زیر بار زور نمی رویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور: ایران با همه کشور ها بنای همکاری دارد، زیر بار زور نمی رویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید