خرید بلیط هواپیما برای سالمندان

به گزارش وبلاگ حسابی، شاید تا به حال برایتان پیش آمده باشد که تصمیم گرفته باشید تا به همراه یک فرد سالمند به مسافرت بروید. سفر هوایی با توجه به اینکه سریع ترین روش رسیدن به مقصد را برای شما فراهم می نماید احتمالا برترین انتخاب شما خواهد بود. با خرید بلیط هواپیما سالمندان به آنها یاری می کنید تا در زودترین حالت ممکن به مقصد مورد نظرشان برسند. البته بهتر است در صورتی که فرد سالمند از معلولیت یا مشکل خاصی برخوردار است از انجام سفرهای هوایی پرهیز کنید و یا قبل از انجام سفر حتما با پزشک مشورت نمایید. با ما همراه باشید تا در این مطلب به موضوع خرید بلیط هواپیما برای سالمندان بپردازیم.

خرید بلیط هواپیما برای سالمندان

محدودیت های خرید بلیط هواپیما برای سالمندان

قبل از انجام سفر هوایی با یک فرد سالمند بهتر است که به خوبی با محدودیت های خرید بلیط هواپیما برای سالمندان آشنا باشید. یکی از مهم ترین مسائل هنگام سفر با سالمندانی که وسایلی همانند عصا، سمعک، پلاتین و غیره دارند این است که قبل از عبور از گیت به ماموران امنیتی اطلاع داده و انها را در جریان قرار دهید. بعلاوه توجه داشته باشید که با توجه به زمان بر بودن انجام مراحل سفر برای یک فرد سالمند بهتر است که نسبت به سایرین زودتر به فرودگاه بروید تا دچار مشکل نشوید.

اگر فرد سالمند همراه شما داروی خاصی را مصرف می نماید بهتر است که آن دارو را در ساک دستی قرار داده و با خود به داخل کابین هواپیما ببرید. در صورتی که فرد سالمند همراه شما احتیاج از طریق خاصی دارد می توانید در فرودگاه با مسئولین مربوطه صحبت نموده و اجازه حمل آن وسیله خاص را از آنها بگیرید.

قیمت بلیط هواپیما برای سالمندان

در صورتی که قصد دارید از قیمت بلیط هواپیما برای سالمندان اطلاع داشته باشید بهتر است که در هنگام خرید بلیط هواپیما از آژانس های مسافرتی محدودیت ها و شرایط فرد سالمند را به خوبی به آنها شرح دهید. در این صورت ایرلاین مربوطه برای مسافر شما تمهیداتی را می اندیشد تا وی سفر آسوده ای را تجربه کند. خدمات سفرهای هوایی برای افراد سالمند می تواند شامل صندلی چرخدار، حمل مسافر، معین جای مناسب در هواپیما و غیره باشد. بعلاوه زمانی که به خرید بلیط هواپیما برای سالمندان اقدام می کنید به امکانات فرودگاه مبدا و مقصد نیز توجه کنید. فرودگاه مبدا و مقصد شما بهتر است امکاناتی نظیر سرویس بهداشتی برای معلولین و سالمندان و بعلاوه فضاهای مناسب برای حرکت با ویلچر را داشته باشد. به منظور اطلاع از امکانات فرودگاه می توانید با روابط عمومی هر فرودگاه تماس گرفته و سوالات خود را مطرح نمایید.

امکانات بلیط هواپیما برای سالمندان

به هر دلیلی ممکن است احتیاج داشته باشید تا به همراه یک فرد سالمند به سفر بروید. هنگامی برای خرید بلیط هواپیما اقدام می کنید بهتر است که با آژانس هواپیمایی و بعلاوه شرکت مسافرتی مد نظرتان صحبت نموده و شرایط همراه تان را به خوبی شرح دهید. آژانس هواپیمایی می تواند به شما گزینه های همانند استفاده از یک پرستار در طول سفر که از فرد سالمندتان مراقب ویژه می نماید را پیشنهاد دهد. از دیگر امکانات بلیط هواپیما برای سالمندان می توان به امکان استفاده از ویلچر یا صندلی چرخدار، استفاده از خدمات CIP فرودگاه، حمل مسافر از پله های هواپیما، انتخاب صندلی مناسب برای سالمندان و غیره اشاره کرد.

ضررهای سفر هوایی برای سالمندان

هواپیما یکی از برترین وسیله ها برای انجام سفر است اما همین وسیله می تواند برای سالمندان مشکلاتی را به وجود بیاورد. در این قسمت از مطلب قصد داریم تا با ضررهای سفر هوایی برای سالمندان بیشتر آشنا شویم. در صورتی که قصد خرید بلیط هواپیما برای سالمندان را دارید بهتر است که به این مطالب دقت ویژه ای کنید. یکی از شایع ترین ضررهای سفر هوایی برای سالمندان سر درد است. در یک سفر هوایی به دلیل ارتفاع هواپیما از سطح دریا افت فشار هوا را تجربه می کنید که باعث سردرد خواهد شد. این سردرد در سالمندان می تواند تاثیر بیشتری داشته باشد.

یکی دیگر از مشکلاتی که افراد سالمند در سفرهای هوایی تجربه می نمایند ورم پا می باشد. سفرهای هوایی به دلیل این که مجبور خواهید بود مدت زمان به نسبت طولانی ای را در هواپیما بشینید پاهای تان آویزان مانده و باعث جمع شدن خون در آن خواهد شد. در نتیجه ممکن است با ورم پا روبرو شوید. در صورتی که از بیماری های قلبی و عروقی رنج می برید حتما قبل از خرید بلیط هواپیما برای سالمندان با پزشک خود مشورت نمایید. پیشنهاد می کنیم در طول سفر افراد سالمند آب به میزان کافی بنوشند تا بدن آنها دچار کم آبی نشود. در یک سفر هوایی برای سالمندان ممکن است مشکل نفخ شکم به وجود بیاید که در صورت لزوم بهتر است به آنها یاری کنید تا از سرویس بهداشتی هواپیما استفاده نمایند تا دچار مشکل نشوند.

در صورتی که فرد سالمند دندان خراب و پر نموده نیز داشته باشد ممکن است به دلیل تغییر ارتفاع و تغییر فشار هوا دندان درد نیز بگیرد. برای جلوگیری از این موضوع می توانید همراه خود قرص مسکن برای دندان درد همراه داشته باشید. از دیگر ضررهای سفر هوایی برای سالمندان این است که آنها دچار خشکی پوست شدیدی می شوند در نتیجه بهتر است که مراقبت های لازم را از آنها به عمل بیاورید.

جمع بندی خرید بلیط هواپیما برای سالمندان

هنگامی که تصمیم می گیرید تا با خرید بلیط هواپیما برای سالمندان با یک شخص سالمند به مسافرت بروید بهتر است که با آژانس مسافرتی و هوایی خود صحبت نموده و در صورتی که فرد سالمند شما شرایط ویژه ای دارد آنها را در جریان بگذارید. با هماهنگی با فرودگاه و بعلاوه ایرلاین مد نظرتان می توانید از یاری برای حمل مسافر و بعلاوه صندلی چرخدار یا ویلچر استفاده کنید. اگر مسافر شما توانایی بالا رفتن از پله های هواپیما را ندارد بهتر است که از ایرلاین مربوطه یا افراد مسئول در فرودگاه درخواست یاری کنید. قبل از خرید بلیط هواپیما برای سالمندان حتما با پزشک فرد سالمند صحبت نموده و نکات لازم را یادداشت نمایید و در صورت لزوم با مهمانداران هواپیما در میان بگذارید. در نهایت امیدواریم با رعایت نکات اعلام شده سفری سلامت و راحت را تجربه نمایید.

منبع: الی گشت

به "خرید بلیط هواپیما برای سالمندان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید بلیط هواپیما برای سالمندان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید