تصویب لایحه کاهش اختیارات رئیس جمهور برای اعمال ممنوعیت های مسافرتی در مجلس نمایندگان آمریکا

به گزارش وبلاگ حسابی، مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه لایحه ای را به تصویب رساند که اختیارات قوه مجریه را برای صدور ممنوعیت های مسافرتی، همانند آنچه دونالد ترامپ علیه چند کشور اکثرا مسلمان به راه انداخت، در آینده محدود می نماید.

تصویب لایحه کاهش اختیارات رئیس جمهور برای اعمال ممنوعیت های مسافرتی در مجلس نمایندگان آمریکا

به نقل از پایگاه خبری هیل، قانونگذاران آمریکایی با 218 رای موافق و 208 رای مخالف این لایحه را به تصویب رساندند و تنها یک نماینده جمهوری خواه در حمایت از آن به دموکرات ها پیوست.

این لایحه با عنوان قانون ضد تبعیض مبتنی بر منشاء ملی برای غیر مهاجران (منع ممنوعیت) صراحتا تبعیض مذهبی در تصمیمات مرتبط با مهاجران را ممنوع می نماید. هرگونه محدودیت مهاجرتی فقط در صورت وجود منافع قانع نماینده دولت توسط قوه مجریه صادر می گردد.

وزارت خارجه و وزارت امنیت داخلی آمریکا پیش از اعمال چنین تصمیمی باید با کنگره رایزنی نموده و شواهد مشخصی در توجیه این محدودیت مهاجرتی و مدت زمان پیشنهادی خودشان ارائه نمایند.

جودی چو، نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا که از نگارندگان این لایحه و رئیس انجمن آمریکایی های آسیایی-اقیانوسیه ای در کنگره گفت: ما باید اطمینان حاصل کنیم که هیچ رئیس جمهوری هرگز قادر نباشد که مردم را از آمدن به آمریکا صرفا به دلیل مذهبشان منع کند.

جمهوری خواهان آمریکایی هشدار دادند که لایحه مذکور به شکلی غیر ضروری اختیار قوه مجریه را تضعیف می نماید و به جای آن، خواهان اقدام برای رسیدگی به افزایش کنونی مهاجران در مرز آمریکا - مکزیک شد.

اندی بیگز، نماینده جمهوری خواه کنگره آمریکا هم گفت: این رئیس جمهور است که تمام قدرت اجرایی را در دست دارد و باید معین کند که ورود افراد را تعلیق کند و نه فقط با رایزنی، بلکه با اجازه، با وزارت خارجه و وزارت امنیت داخلی.

مجلس نمایندگان آمریکا همچنین روز چهارشنبه لایحه ای را با 217 رای موافق و 207 رای مخالف به تصویب رساند تا اطمینان حاصل کند که شهروندان و دیگر افراد دارای شرایط حقوقی که در بنادر ورودی آمریکا بازداشت می شوند، می توانند برای فهم حقوق خودشان با یک وکیل رایزنی نمایند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا در هفته اول روی کار آمدن در سال 2017 با امضای یک دستور اجرایی صدور ویزا برای کشورهای متعددی که عمدتا مسلمان بودند، محدود کرد. این ممنوعیت سفر بارها تغییر کرد تا نهایتا شامل پنج کشور عمدتا مسلمان شامل ایران، سوریه، یمن، لیبی و سومالی گردد. همچنین نام کره شمالی و ونزوئلا سال 2018 به دست دیوان عالی آمریکا تایید شد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "تصویب لایحه کاهش اختیارات رئیس جمهور برای اعمال ممنوعیت های مسافرتی در مجلس نمایندگان آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویب لایحه کاهش اختیارات رئیس جمهور برای اعمال ممنوعیت های مسافرتی در مجلس نمایندگان آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید