آتشی که زیر این آبشار می بینید، کاملا طبیعی است!

به گزارش وبلاگ حسابی، آبشار شعله ابدی | Eternal Flame Falls

آب و آتش همواره دو عنصر طبیعی بوده اند که در افسانه ها به عنوان دو قطب مخالف شناخته می شوند: آتش، سوزان و آب، روان! در تمام جهان، همواره عجایبی وجود دارد که همه ما از تماشا آن ها شوکه شده و به فکر فرو می رویم. یکی از این عجایب، آبشار شعله ابدی در نیویورک است که بسیار هیجان انگیز و فرق دارد. این آبشار بسیار زیبا، یک خاصیت متفاوت دارد و آن هم وجود شعله آتشی در زیر آن است. اگر می خواهید که در خصوص آبشار شعله ابدی بیشتر بدانید، با خبرنگاران همراه باشید.

آتشی که زیر این آبشار می بینید، کاملا طبیعی است!

آبشار شعله ابدی

در دل آبشار بسیار جالبی، یک شعله آتش دیده می شود که باعث شده این پدیده طبیعی به یکی از جاذبه های معروف و محبوب تبدیل شود. برای سالیان سال، دانشمندان زیادی روی آن تحقیق نموده و البته به نتایجی هم رسیده اند. محققان به این ایده دست پیدا نموده اند که این شعله از فراوری گازی نشأت می گیرد که در زیر سنگ های بسیار داغ کهن این منطقه وجود دارند. البته این نظریه به تحقیق بیشتری احتیاج داشت.

بعد از ارائه این تئوری، دانشمندانی از دانشگاه ایندیانا متوجه شدند که سنگ هایی که در زیر پارک چستنات ریج کاونتی (Chestnut Ridge County) وجود دارند، آنقدرها داغ نیستند که بتوانند گاز فراوری نمایند. این بدان معنی است که احتمالا فرآیند دیگری باعث فراوری گاز شده تا بتواند آبشار شعله ابدی را برای سالیان سال، روشن نگه دارد و البته گویا هنوز آن ها نتوانسته اند متوجه شوند، این فرآیند چیست.

این شعله ابدی هیجان انگیز در پشت یک آبشار در طبیعت غربی نیویورک قرار گرفته است. بعضی افسانه ها حاکی از این است که این آتش همواره به وسیله گروهی از انسان ها روشن نگه داشته شده و آن انسان ها، افرادی نیستند جز بومیان آمریکا، یعنی سرخپوستانی که همواره همراه آن ها افسانه هایی هم بوده است.

در سراسر دنیا، صدها شعله ابدی وجود دارد که هر کدام داستان و افسانه های خود را دارند. البته دانشمندان علت روشن ماندن بیشتر آن ها را، گازی می دانند که از سنگ های داغ و شعله ور زیر زمین نشأت می گیرد.

بعضی هم، گازی که باعث روشن ماندن شعله ها می شود را ناشی از سنگ های بسیار قدیمی می دانند که به آن ها سنگ نفت زا (Shale)، می گویند. افسانه های متفاوتی هم اشاره به این دارند که شعله هایی که به این صورت برای سالیان سال ماندگار مانده اند، از دنیای ماوراء الطبیعه کنترل می شوند و افرادی با نیروهای خارق العاده آن ها را کنترل می نمایند.

به هر حال هنوز هم دانشمندان دانشگاه ایندیانا در پی کشف راز پشت پرده آبشار شعله ابدی نیویورک هستند و اعتقاد دارند که علت دیگری موجب این شده که این آتش برای سالیان سال روشن بماند.

محققی به نام Arndt Schimmelmann از همان دانشگاه گفته که حرارت این سنگ ها بسیار معمولی بوده است و باعث به وجود آمدن گاز نمی شود. او حتی این داغی را با حرارت یک فنجان چای مقایسه نموده و بیان نموده که این داغی برای سنگ هایی که ما انتظار داریم، بسیار ناچیز است و اضافه نموده که حتی سنگ های نفت زای این منطقه، آنقدرها هم که بسیار از دانشمندان معتقد هستند، قدیمی و باستانی نیستند.

این دانشمند معتقد است که این دو فاکتور، یعنی سنگ های داغ و قدیمی اینجا به تنهایی نمی توانند چنین گازی مانند باقی شعله های ابدی دنیا فراوری نمایند و البته بعد از این فرضیه، باقی دانشمندان هم تایید نموده اند که ادعای آن ها مبنی بر علت روشن ماندن این شعله، به طور صد در صد، قطعی نیست.

Arndt Schimmelmann گفته است: ما فکر می کنیم که یک راهروی گاز دیگری به زیر این آبشار راه دارد که احتمالا از جای دیگری هم نشأت می گیرد و برای زیر این آبشار نیست. اگر این قضیه درست باشد، پس ما می توانیم به گازهای بیشتری دسترسی داشته باشیم و احتمالا منابع گازی متفاوتی در این اطراف است.

البته می توان گفت که دمای جوش آب و بیشتر، می تواند ملکول های کربن داخل سنگ های نفت زا را شکافته و باعث فراوری گاز شود.

Schimmelmann و همکارش Mastalerz، زمانی به این کشف رسیدند که در حال تحقیق روی اندازه متانی بودند که به وسیله زمین های سواحل شرقی فراوری می شود. آن ها بعلاوه روی آتش دیگری که در پارک کوک فارست استیت (Cook Forest State) وجود دارند، تحقیقاتی را انجام دادند که به این نتیجه رسیدند که آن هم ناشی از یک گاز شعله ور قدیمی است.

به هر حال هنوز هم افراد زیادی هستند که این آتش را افسانه ای می دانند و وجود آن را ماوراءاطلبیعه و از آن طرف هم، دانشمندان زیادی وجود دارند که می خواهند هرچه زودتر منبع گازی که باعث فراوری این شعله شده را شناسایی نمایند. ما هم باید منتظر باشیم تا ببنیم که آیا نظریه دانشمندانی که می گویند گاز آن به خاطر سنگ های قدیمی این منطقه است، قابل استناد می باشد و یا محققان دانشگاه ایندیانا که می گویند این گاز از جای دیگری به زیر این آبشار، رسیده است.

مواردی که احتیاج است قبل رفتن بدانید:

برای اینکه از این آبشار شعله ابدی بازدید کنید باید جهت I 90 را به سمت US Route 219 رفته و آن را به سمت جنوب تا حدود 11 مایل (17.7 کیلومتر) ادامه دهید. سپس خروجی NY-391 را به سمت جهت بوستون/هامبورگ رفته و در جاده بوستون استیت (Boston State Road) ادامه جهت دهید. سپس خروجی سوم سمت چپ را به شماره NT-277 Herman Hill Road ادامه داده و تا یک مایل و نیم جهت خود را قطع نکنید. زمانی که به جاده بوستون ریج رسیدید، باید به سمت چپ یعنی جاده سوفرت (Seufert) بروید و پارک درست در سمت راست شما دیده می شود.

جهت رسیدن به آبشار چندان طولانی نیست، اما اگر قبل از ورود شما باران باریده باشد، گِلی و سر خواهد بود. به همین علت شاید جهت آن هم کمی گمراه نماینده شده باشد. پیشنهاد ما این است که به وسیله یکی از تورهایی که این جهت را می برند و یا با راهنمای محلی برای بازدید از آبشار شعله ابدی اقدام کنید. اگر هم این دو راه را نمی پسندید، می توانید با دیگر افرادی که می خواهند به تماشا این آبشار بروند هماهنگ نموده و زمانی راه بیفتید که هم روز باشد و هم اینکه در طول جهت تنها نباشید.

منبع: الی گشت

به "آتشی که زیر این آبشار می بینید، کاملا طبیعی است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آتشی که زیر این آبشار می بینید، کاملا طبیعی است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید