چگونه مبل کهنه را نو کنیم؟

به گزارش وبلاگ حسابی، در این مطلب با روشی ساده برای نو کردن مبل کهنه منزل آشنا می شوید که امیدواریم با استفاده از این روش بتوانید تغییرات مثبتی را در طرح و رنگ مبلمان منزل خود ایجاد کنید.

چگونه مبل کهنه را نو کنیم؟

روش های زیادی برای تعمیر مبل در منزل وجود دارد و شما می توانید با یاری این روش های ساده مبلمان فرسوده منزل خود را نو کنید. در این مطلب از مجله اینترنتی دلتا به بیان روش هایی برای نو کردن مبلمان کهنه می پردازیم.

نو کردن مبلمان کهنه

با نزدیک شدن به عید نوروز شاید به این موضوع فکر کنید که چگونه مبلمان کهنه را نو کنید. برای انجام این کار در ادامه ما را همراهی کنید.

اضافه کردن لایه ای از جنس چوب به قالب آن

گاهی قالب یا اسکلت مبل به مرورزمان و به خاطر استفاده مکرر، حالت اولیه خود را از دست می دهد. در چنین شرایطی است که بالشتک قسمت نشیمن گاه مبل حالت فرورفتگی پیدا می نماید. به سادگی می گردد این مشکل را برطرف کرد.

برای این منظور، به یک تکه چوب محکم و مقاوم چندلایه احتیاج خواهید داشت. بالشتک نشیمن گاه را بردارید، چوب را دقیقا به مقدار قسمت زیرین بالش برش دهید و آنجا محکم آن را متصل کنید. سپس بالش را سر جایش بگذارید.

نو کردن مبلمان کهنه با رسیدگی به روکش یا کاور آن

اگر زمان و حوصله کافی برای رنگ زدن روکش را ندارید، می توانید روکش های تازه سفارش بدهید یا آنکه خودتان روکش تازه بدوزید. البته بهتر است این کار را به کارگاه های مخصوص بسپارید. دراین صورت نتیجه نهایی کار، به خاطر دستگاه ها و تجهیزاتی که دارند، بهتر و مطمئن تر خواهد بود.

برطرف آثار خش افتادگی از روی چوب مبلمان

گاهی پایه ها و دیگر قسمت های چوبی مبل دچار خش افتادگی می شوند. راهکارهای متعددی برای برطرف آثار خش افتادگی ها از روی چوب وجود دارد. به عنوان مثال واکس و پاستل مخصوص چوب، انتخاب های ایده آلی هستند. از محلول ترکیب شده ای که دارای مقدار های برابری از سرکه و روغن زیتون است را هم می توانید انتخاب کنید. مدل های زیبا و مجذوب کننده مبلمان را در مطلب شیک ترین مدل های مبلمان برای دکور منزل ببینید.

نو کردن مبلمان کهنه خرید کوسن های تازه

با خریدن چند کوسن تازه، هم ظاهر نویی به مبلمان خود می بخشید و هم دکوراسیون داخلی را کمی بهبود می دهید. از آن جایی که هزینه کمی صرف خرید کوسن های تازه می کنید، انتخاب ایده آلی برای نوسازی و تعمیر مبل در منزل خواهد بود. حتی برای کمترکردن این هزینه می توانید به جای سفارش دادن کوسن با طرح و رنگ دلخواه، از محصولات موجود در بازار بهره ببرید. برای اینکه خانه خود را زیبا کنید به مطلب با چوب کبریت دکوری شیک و زیبا بسازید! +ویدیو سر بزنید.

خرید کاورهای تازه

سفارش روکش تازه برای مبلمان گاهی هزینه ای برابر با خریداری مبلمان نو خواهد داشت. اگر در پی راهکاری ارزان تر هستید، بهتر است از کاور مبلمان بهره ببرید. کاور مبلمان علاوه بر اینکه از کهنه شدن و رفتن رنگ وروی مبل جلوگیری می نماید، آزادی عمل بیشتری به شما می دهد و می توانید در هر فصل، از رنگ های مناسب برای آن فصل بهره ببرید.

نو کردن مبلمان کهنه با تزئین روکش مبلمان با نوار تزئینی پونز

با استفاده از نوارهای تزئینی تهیه شده از پونز می توان ظاهر خاص و پیچیده تری به طراحی مبلمان بخشید. برای این منظور، باید روی نوارچسبی کاغذی، نقاطی را که قرار است پونزها در آن ها فرو روند علامت گذاری کنید و چسب را در طول قسمت موردنظر بچسبانید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب در خانه وسایل دکوری بسازید +ویدیورا بخوانید.منبع: پیام دلتا

به "چگونه مبل کهنه را نو کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه مبل کهنه را نو کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید