چاپ مقاله پژوهشگر فیزیک کوانتومی در انتشارات Nature

به گزارش وبلاگ حسابی، مقاله دکتر سروش حاصلی، عضو هیئت علمی گروه فیزیک دانشکده محیط زیست دانشگاه صنعتی ارومیه، در مجله Scientific Reports از انتشارات Nature به چاپ رسید.

چاپ مقاله پژوهشگر فیزیک کوانتومی در انتشارات Nature

به گزارش وبلاگ حسابی، در این مقاله با اسم Multipartite uncertainty relation with quantum memory رابطه عدم قطعیت چند گانه در حضور حافظه کوانتومی، رابطه عدم قطعیت، یک رابطه بنیادی در فیزیک کوانتمی است که به وسیله هایزنبرگ ارائه شد.

بر اساس این رابطه نمی توان مکان و تکانه یک ذره را همزمان با دقت دلخواه میزان گیری کرد. پس از آن، روابط مختلفی برای عدم قطعیت میزان گیری یک ذره معرفی گردید. بعلاوه، در سال های اخیر روابط متعددی برای عدم قطعیت میزان گیری دو و سه ذره به وسیله بعضی محققین ارائه شده است.

در این مقاله برای اولین بار، یک رابطه عدم قطعیت تازه برای سیستم های چند ذره ای در حضور حافظه کوانتومی معرفی گردیده است. این رابطه تازه می تواند نقش اساسی و مهم در نظریه اطلاعات کوانتومی ایفا نماید.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت علوم، مجله Scientific Reports از انتشارات Nature، در پنج سال اخیر با ضریب تأثیر 4 تا 5.5، در رسته مقالات Q 1 در پایگاه های استنادی JCR و SJR قرار گرفته است. علاقمندان می توانند به وسیله لینک زیر به این مقاله دسترسی پیدا نمایند:

http://www.nature.com/articles/s41598-02193044-8

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "چاپ مقاله پژوهشگر فیزیک کوانتومی در انتشارات Nature" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چاپ مقاله پژوهشگر فیزیک کوانتومی در انتشارات Nature"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید