لایحه کنترل قدرت گوگل و آمازون به سنای آمریکا ارائه شد

به گزارش وبلاگ حسابی، حدود 12 سناتور آمریکایی به طور رسمی لایحه ای به مجلس ارائه نموده اند که اجازه نمی دهد شرکت های بزرگ فناوری مانند آمازون و گوگل ،محصولات و سرویس های خود را ارجحیت دهند.

لایحه کنترل قدرت گوگل و آمازون به سنای آمریکا ارائه شد

پیش از این نیز لایحه های مشابهی با هدف کنترل قدرت فزاینده شرکت های فناوری (از جمله فیس بوک و اپل) در بازار ارائه شده بود اما هیچیک تصویب و قانون نشده اند. البته فقط یک قانون که منابع موجود برای مجریان آنتی تراست را افزایش می دهد، به وسیله سنا تصویب شده است.

طبق لایحه امی کلوبوچار و چاک گرسلی (سناتورهای آمریکایی) پلتفرم های فناوری اجازه ندارند شرکت های فعال در سایت هایشان را وادار نمایند کالاها و سرویس های آنها را بخرند. بعلاوه طبق این لایحه دستکاری در نتایج جستجو به نفع پلتفرم ها نیز ممنوع خواهد بود. یک لایحه همراه این پیش نویس، اکنون در کمیته قضائی مجلس تصویب شده و اکنون پس از تصویب سنا به قانون تبدیل خواهد شد.

هنگامیکه اخبار مبنی بر ارائه این لایحه در هفته گذشته منتشر شد، آمازون و گوگل نسبت به عواقب ناخواسته آن هشدار دادند. آمازون در بیانیه ای بیان کرد چنین قانونی به مشتریان خسارت می زند و بیش از 500 هزار کسب و کار کوچک و میانه که در فروشگاه آنلاین آمازون فعال هستند را در معرض خطر قرار می دهد. گوگل نیز بیان کرد چنین اقدامی ارائه سرویس های رایگان به وسیله شرکت ها را سخت تر می نماید.

در این میان شرکت هایی از جمله اسپاتیفای، مچ گروپ، داک داک گو (موتور جستجو) از این لایحه پشتیبانی می نمایند.

این درحالی است که هفته قبل رویترز در گزارشی فاش کرد آنالیز هزاران سند داخلی آمازون نشان می دهد واحد این شرکت در هند با استفاده از یک برنامه سیستماتیک نسخه هایی از کالاهای فروشندگان طرف سوم فراوری و از سوی دیگر نتایج جستجو را دستکاری می نماید تا برندهای خود را در این کشور توسعه دهد.،مهر

منبع: ایران آنلاین

به "لایحه کنترل قدرت گوگل و آمازون به سنای آمریکا ارائه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لایحه کنترل قدرت گوگل و آمازون به سنای آمریکا ارائه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید