تفاوت پرواز سیستمی با پروازهای چارتری

به گزارش وبلاگ حسابی، شاید شما هم جزو آن دسته از افرادی باشید که هنوز برایتان مفهوم پرواز چارتری معین نشده است و هزاران هزار سوال در این باره برایتان پیش آمده و نتوانستید به آن ها پاسخ دهید. مثلا اولین سوالی که شاید فکر تان را درگیر کند این باشد که پرواز چارتر چه مزایا و معایبی دارد و تفاوتش با پرواز سیستمی چیست؟

تفاوت پرواز سیستمی با پروازهای چارتری

اگر می خواهید با این دو نوع پرواز آشنا شوید و علت مقرون به صرفه و گران بودن تورها در آژانس های مختلف را بدانید این مطلب به شما یاری خواهد نمود. پس بهتر است اول از همه تعریف این دو پرواز را تعیین کنیم.

  • پرواز سیستمی و چارتری به چه معناست؟

پرواز سیستمی، پروازهایی هستند که به وسیله ایرلاین ها برنامه ریزی شده و امکان خرید برای همه مسافران به وسیله آژانس های مسافرتی در فواصل بلند مدت امکان پذیر است.

در پرواز سیستمی شما هر زمان می توانید بلیط بخرید.

اما چارتر در لغت، به معنای دربست است. همان طور که از اسمش معلوم است پروازهای چارتری به پروازهایی گفته می شوند که بنا به سفارش یک ارگان، شرکت یا سازمانی به اجاره در می آید. این نوع پروازها به صورت یک طرفه، دوطرفه (رفت و برگشت) با قراردادی مدت دار با یک ایرلاین انجام می گردد.

یک آژانس معتبر با توجه به مجوزهای لازم می تواند درخواست چارتر هواپیما در راستاهای خاص را به ایرلاین ها ارائه دهد و ایرلاین با توجه به صلاحدید و اخذ ضمانت های لازم از شرکت درخواست دهنده این اجازه را صادر می نمایند. پس چارتر نماینده موظف است کلیه هزینه ها و فرایند فروش بلیط را طبق مبلغ توافقی با ایرلاین تضمین کند.

حتما شرایط را بسنجید و بعد اقدام به خرید پرواز سیستمی و چارتری بکنید.

  • مزایا پرواز سیستمی

امکان خرید بلیط هواپیما برای فواصل بلند مدت

امکان کنسلی بلیط هواپیما

امکان خرید بلیط خردسال (2 تا 12 سال) به صورت نیم بها

تنوع راستا های پروازی

  • معایب پرواز سیستمی

قیمت بالای بلیط هواپیما

محدودیت پروازهای برنامه ای: پروازهای برنامه ای معمولا از فاصله زمانی زیادی تا پرواز و با توجه به سیاست های ایرلاین ها برای حجم معینی مسافر برنامه ریزی می شوند. این در حالی است که در زمان های پیک سفر نظیر تابستان، تعطیلات نوروز و سایر مناسبت ها، پروازهای سیستمی جوابگوی تقاضای بازار نیست.

  • مزایای بلیط پرواز چارتر و هتل چارتر

بزرگترین مزیت بلیط و هتل با پروازهای چارتر قیمت آنهاست.

  • معایب بلیط پرواز و هتل چارتر

جریمه کنسلی بلیط پرواز و هتل با توجه به نظر شرکت چارتر نماینده صورت می گیرد و در خیلی از موارد بلیط صادر شده غیر قابل کنسل خواهد بود حتی در صورت عدم استفاده از بلیط هیچ گونه وجهی به شما باز نخواهد گشت. پس بهتر است زمانی از بلیط های چارتر استفاده کنیم که قصد تغییر آن را به هیچ وجه نداریم.

بلیط پروازهای چارتر و هتل غیر قابل انتقال به دیگران هستند و تاریخ سفر را به هیچ عنوان نمی توان تغییر داد.

نرخ بلیط و اتاق در چارتربرای خردسال (2 تا 12 سال) همچون قیمت بزرگسال محاسبه خواهد شد.

محدودیت تنوع راستاهای پروازی؛ راستاهای پروازی چارتر اغلب در راستاهای پرتردد هستند و شما نمی توانید در هر راستای بلیط چارتر تهیه کنید.

امکان ریسک در پروازهای چارتری بسیار بالاست؛ چون به سختی می گردد پرواز چارتری واقعی و غیر واقعی را از هم تشخیص داد.

اگر پرواز و هتل تان چارتر باشد امکان تغییر آن را نخواهید داشت و شما با علم اینکه هتل تان خوب است به محل اقامت تان خواهید رفت.

حالا که تفاوت های پروازها را متوجه شدیم بد نیست به این چند نکته در باره آژانس های گردشگری اشاره کنیم:

  • بعضی از آژانس ها هستند که هزینه بیشتری از مسافران خود می گیرند اما تمام این هزینه ها به نفع خود مسافر است؛ مثلا در خیلی از سفرها آژانس های گردشگری لیدری در اختیارتان قرار می دهند که در تمام طول راستا با شما همراه اند و همین امر باعث آرامش مسافر می گردد به خصوص در سفرهای خارجی.
  • بعضی از مقصدها راستا چارتری ندارند و هزینه ایرلاین برای رسیدن به کشور مقصد بالاست. مثل تور سیبری. مطمئن باشید شما در هیچ کدام از آژانس ها نخواهید دید که تور سیبری را چارتری نمایند.
  • رفتن به برترین هتل ها و فول برد بودن برای مسافرانی که راهی سفرهای خارجی هستند، اهمیت بالایی دارد و همین امر باعث شده که هزینه بعضی از آژانس ها با سایرین متفاوت باشد.
  • بعضی از مسافرت ها هستند که شما اقامت در کمپ یا لوج را خواهید داشت که برای داشتن چنین تجربه متفاوتی قطعا باید هزینه بیشتری پرداخت کرد.

تهیه و تدوین: تحریریه وبلاگ حسابی

لطفا در نشر دانسته های خود کوشا باشید.

برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.

منبع: دالاهو

به "تفاوت پرواز سیستمی با پروازهای چارتری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاوت پرواز سیستمی با پروازهای چارتری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید